ענת בדר

מה שאני חושבת וכותבת.

my story

"על האישה לכתוב על האישה ולהביא את הנשים אל הכתיבה, שממנה הורחקו באלימות כפי שהורחקו מגופן שלהן. מאותן סיבות תחת אותו חוק, למען אותה מטרה. על האישה להיכנס לטקסט – כמו גם לעולם ולהיסטוריה – ביוזמתה הייחודית."(הלן סיקסו, 1975, מתוך: צחוקה של המדוזה)

קמה מלילה שעליו לא אספר ליום עבודה חדש. אני עובדת בבית-ספר בסדנת האמנות. קוראים לי ענת. אני לא יכולה לחשוב עכשיו איך אני מרגישה, מה שולמי ואין התלבטות כי אני מורה, מורה לאמנות וזה תפקידי ומקצועי הפשוט. עם תלוש המשכורת שאני מקבלת ב5 לכל חודש אני מקבלת סוג של שחרור וגם קצת הכוח..

אני כותבת על עצמי כדי לחזק את השחרור ואת הכוח שלי. הכתיבה היא מקום פרטי, יוזמה אישית שלי. דרכה אני יכולה לחתור נגד התלות בתלוש המשכורת כמקור העוצמה. אל הכתיבה אני רוצה להביא את המבט שלי על העולם מתוך היותי – אישה, אם .ישראלית, קיבוצניקית, מורה לאמנות, ועוד ועוד כאן בכתיבה איש לא מתערב כאן אני הופכת לאישה מגדלור, מאירה מסביבי  קטעים קטעים מתוך חיי.

בשביל מי אני כותבת? בשביל אבא. אני חושבת שהוא לא קורא וזה גם לא כל-כך משנה. כי אימא קוראת והם כמעט גוף אחד בשבילי. אני כותבת בשביל גברים בעבר ובהווה, אלו שחשבו שיש איזו דרך נכונה בשבילי. כל אלה שניסו לשלוט ולהשליט והיום , קצת רועדים מפחד כי מי יודע לאן תגיע הכתיבה שלי. ומי מבטיח שלא אנצל אותה כזירת מאבק. הם כמובן לא צריכים לדאוג, כי

גם כשאני קמה בבוקר לא חשוב מאיזה לילה, אני נכנסת לאוטו שלי ונוסעת לעבודה בבית-ספר  למקום המפלט בו אני ענת מורה לאמנות. וכאן כשאני כותבת על עצמי אז אני מעדיפה להאיר את חיי המקצועיים. כי עם כל הכבוד ליחסים ואפילו לבית ולילדים. אני כותבת בלוג, שרוב מי שקורא אותו אלו מורות לאמנות או סטודנטים שעושים עבודות ומגיעים לכאן דרך מילות חיפוש  פסאודו-אקדמיות או כל מיני שמות שאני דואגת להכניס ואפילו קיבלתי כמה הצעות מעניינות שהגיעו מנשים שקראו אותי ולא פעם פגשתי קולגה שאמרה לי שהיא נהנית לקרוא את הבלוג שלי.

אז אותו בוקר שקמתי אחרי שעה וחצי של שינה טרופה ונסעתי והגעתי ונכנסתי בשער ועברתי בסדנה לקחת מהמגרה של הדפים המיוחדים והצילומים של החיות והלכתי למזכירות לצלם תוך כדי הכנת קפה ושלום וחיוך ושיחה קצרה על משהו. "כן אני בודקת את התאריך לסיור מיד אחרי סוכות". וסידרתי יפה את כל החומרים ובין לגימה ללגימה מהקפה הייתי מוכנה לקבל את התלמידים החדשים. שלום, אני ענת המורה שלכם לאמנות, ברוכים הבאים לסדנה והיום נעשה משהו נחמד

ניירות עם צילום של מסגרת דקורטיבית. הציור בתוך מסגרת יפה נותן הרגשה של כבוד כלפי היצירה. יש בזה גם משהו מפתה ומפתיע , ותחושה מרגיעה של מסגרת.

IMG_5621

צילום של ציפור מתוך חוברת של רישומים של חיות בסגנון של פעם

IMG_5622

את הצד השני של התמונה של הציפור צובעים בפנדה. עדיף גוון כהה. אחר-כך הופכים וממקמים במקום הרצוי על הנייר עם המסגרת ועוברים על הקווים של הציפור עם עפרון מחודד.

IMG_5623

וככה זה יוצא על הנייר עם המסגרת

IMG_5631

מבחר דוגמאות לבחירה.

IMG_5635

הכי מעניין איך כל אחד בחר להמשיך אחרי ההתלהבות של ההעתקה

IMG_5634 IMG_5636

IMG_5633

גם לי התחשק

2 תגובות על “my story

  1. esthi bader
    23/09/2015

    חיבוק ונשיקה חמה מאמא.

    נשלח מה-iPhone שלי

  2. שחר
    23/09/2015

    אהבתי, קראתי את הכל, מדויק ונעים לקריאה, אהבתי.

כתיבת תגובה

anatbader

שירותים מאומתים

הצג פרופיל מלא ←

לונדון קולינג

הבלוג של בועז כהן

הבלוג של אילה רז

מבט על אופנה ותרבות מזווית קצת אחרת וגם דברים מהלב

הבלוג של רותי סלומון

פדגוגיה, טכנולוגיה ומה שביניהם

גט א לייף. סטייל

כל הנאות החיים, כמעט, במקום אחד

חינוך אחר

הלילד הזה פיללנו?!

ART LESSONS FOR KIDS

Get Ideas. get Inspired. Get Creative.

oritgidali.wordpress.com/

ילדים ויצירה, מיניאטורות ושירה

ארץ האמורי

רעיונות ודעות מכאן ומעבר הנהר

רועי צ'יקי ארד

צווחת שעון המחשב

פֶּרֶא אדם חוֹשב

בחושך גם שמע יותר טוב, שמע קולות שהיום הארוך העלים מאזניו, מלמולי אנוש למשל, והגשם על המים (סמואל בקט)

מוסף "שבת" - לתורה, הגות ספרות ואמנות

המוסף לספרות של 'מקור ראשון'

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

לונדון קולינג

הבלוג של בועז כהן

הבלוג של אילה רז

מבט על אופנה ותרבות מזווית קצת אחרת וגם דברים מהלב

הבלוג של רותי סלומון

פדגוגיה, טכנולוגיה ומה שביניהם

גט א לייף. סטייל

כל הנאות החיים, כמעט, במקום אחד

חינוך אחר

הלילד הזה פיללנו?!

ART LESSONS FOR KIDS

Get Ideas. get Inspired. Get Creative.

oritgidali.wordpress.com/

ילדים ויצירה, מיניאטורות ושירה

ארץ האמורי

רעיונות ודעות מכאן ומעבר הנהר

רועי צ'יקי ארד

צווחת שעון המחשב

פֶּרֶא אדם חוֹשב

בחושך גם שמע יותר טוב, שמע קולות שהיום הארוך העלים מאזניו, מלמולי אנוש למשל, והגשם על המים (סמואל בקט)

מוסף "שבת" - לתורה, הגות ספרות ואמנות

המוסף לספרות של 'מקור ראשון'

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.